This is how we do Bejing



För några dagar sedan landade vi i ett utav Asiens alla länder - Kina. Närmare bestämt Peking (eller Bejing, som man tydligen ska säga på denna sidan Ryssland) När man kommer till ett främmande land och särskillt denna gång när vi inte skulle bli upphämtad av någon resebyrå utan blev lämnade till vårat öde efter passkontrollen så snurrar en del tankar i huvudet:

- Fy fan va coolt av oss att åka hit, upptäcka en ny kultur.
- OH, HERREGUD hur fan ska det här gå? Folket är två äpplen höga och förstår inte engelska.
- Jag kommer vilja upptäcka hela världen efter den här resan.
- ALLTSÅ GUD VAD JAG GILLAR SVERIGE!

Man kan säga att jag upplevde någon form av personlighetsklyvning mellan väskhämtningen och taxitorget. Och väl i taxin så beslöt jag mig att det nog är med lite skräckblandad förtjusning jag gör detta. Jag är nyfiken på andra kulturer men är på tok för hemmakär och rädd för nya saker.

Nu kan man lätt få känslan av att det är i flera månader som vi ska ut och fara, medans det egentligen bara är nio ynka dagar vi ska vistas i en annan världsdel. Nu har vi precis lämnat Bejing bakom oss och ankom tidigt imorse till Shanghai och Cathrine. Här har vi ett minst sagt fullspäckat schema och jag är orolig att jag någon dag för "sjukanmäla" mig eftersom min kropp redan är förstörd efter vårat ståhej i Peking.
  


Utsikt ifrån den Kinesiska muren

Det blev en lång vandring på kinesiska muren

Och vi satte vårat avtryck på ett utav de sju underverken

Solen visade sig även vara vid liv

Mysiga utsikts fönster

Äckligt kinesiskt godis. Detta fanns överallt!

Angélica på himmelska fridens torg.

En utav alla posa-med-en-staty bilder


Kommentarer
Postat av: Therese

Vad underbart de ser ut <3 puss

2011-03-12 @ 17:16:36
URL: http://clevenpalm.blogg.se/
Postat av: Anita

Vilken härlig resa det ser ut att vara när man tittar på bilderna!!

2011-03-12 @ 23:35:06
Postat av: Anonym

Vilken härlig resa det ser ut att vara när man tittar på bilderna!!

2011-03-12 @ 23:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0