Och allting stoppar mig när jag bara försöker rulla fram

Jag blir alltid straffad för min spontanitet.
Övervägde lite fram och tillbaka om jag skulle ta en liten shoppingsväng till Göteborg.
Och så skulle det få bli. Så jag hoppar in i bilen och bränner upp på motorvägen.
Efter att ha åkt en bit till Göteborg känner jag någonstans att bilen låter mer än vanligt.
Provar då att släppa på gasen och hastigheten sänks då drastiskt ner till 50km/h.
Vad fan är det som händer?
Då minns jag att jag under en månadstid sagt till både nära och kära att jag verkligen behöver
att pumpa mina däck då jag upplever att det är rätt dålig luft i dom.
Jag börjar nu bli lite kallsvettig och funderar - Kan jag ha fått punktering?
Så jag svänger av vid första bensinmack för att eventuellt pumpa däcken
eller skulle jag behöva byta däck? Har jag ens ett reservdäck?
När jag hoppar ur bilen så skjuter det röksignaler från mitt vänstra framdäck och jag rycker tag
i närmsta karl på bensinmacken och testar honom på hans bilkunskaper.
"Vad är det för fel på min bil?"
Efter att ha resonerat med honom, Volvos verkstad och personalen på bensinmacken kommer vi
fram till att bilen inte får rulla en meter till och en bärgningsbil är det enda alternativet.
Så Göteborg får vänta. Och inte en enda shoppingpåse rikare är jag utan bara mer fattig.

Kommentarer
Postat av: Trine

Jag fick punka på e4an kl 3 på natten 2 dagar innan jag skulle flytta ner hit till skara. gissa om jag ville ta livet av mig. världsjobbigt. ibland hatar jag bilar.

2011-09-22 @ 21:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0